måndag 3 augusti 2009

En god morgon

Ställde klockan på sex, tänkte att jag skulle upp tidigt, låg dog & drog mig en stund, har ju blivit bortskämd med sovmorgon hela sommaren.
Satte på kaffe & gick sedan ut i stallet, ingen av barnen vaknade, skönt, fick då en stund för mig själv.....
Lennart låg & sov gott då jag kom ut i stallet, men ställde sig upp då jag pratade med honom.
Gav hästarna lite kraftfoder, bara lite, de har fått vara utan kraftfoder under betet.
Sen släppte jag ut dem i hagen, bytte vattnet i badkaret & mockade.
Summa summarum, en god morgon, man vaknar till & blir människa fort då man rör lite på sig på morgonen, är ganska lik en zombie i vanliga fall.
Nä nu ska jag gå & väcka barnen & ge dem frukost. Minst tjejen ska på ridläger idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar