söndag 2 augusti 2009

Dagen som varit

I dag var vi & hälsade på russet vi ska få låna från & med September. Han var verkligen jättefin & fin att handskas med. Flickorna red honom båda två & de var förstås lyriska & längtar tills vi får ta hem honom. Stortjejen var inte för stor för honom så det blir skoj att vi kan rida ut båda två tillsammans.
Har tagit in hästarna för natten ikväll, hittills har de gått ute dygnet runt, men jag tror det kan bli skönt för dem att komma undan knotten, det är ett riktigt knottår i år. Samtidigt kan jag känna att jag behöver komma in i rutinerna med in, utsläpp, fodringar & mockning innan jag börjar jobba igen.
Jag längtar lite efter mockningen faktiskt, det är liksom terapi. Ikväll när jag hade satt dem i boxarna gav jag dem lite hö att mumsa på, det är verkligen rogivande att höra dem tugga lugnt på höet.
Nä nu är det läggdags för de små, de sitter just nu & kvällsfikar. Dygnet är verkligen upp & ner, de brukar aldrig vara uppe den här tiden i normala fall, men det är ju inte så länge innan skollovet är över & vardagen börjar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar